tirsdag 13. desember 2011

Snart senker natten seg...
















Luciadagen, lussekatter og barnesang...
På tide å publisere årets ønskeliste.
En ønskeliste av den litt lavmælte, litterære sorten.
Vel, det er kanskje ikke spesielt lavmælt å publisere
en ønskeliste på en offentlig tilgjengelig blogg?
Men det er tross alt en blogg uten lesere.
Så da lar jeg det stå til.

1. En jul uten innleggelse på sykehus.

2. Ragnar Hovland: Stille natt.
3. Mirjam Kristensen: En ettermiddag om høsten.
4. Ernest Hemingway: Kort fortalt (novellesamling).
4: Gro Dahle: Sinna Mann, God natt, natt, Håret til Mamma.
5. Stian Hole: Garmanns gate, Garmanns hemmelighet.
6. Henrik Hovland: Johannes Jensen og kjærligheten


7. Postmannen / Il Postino
8. Pål Sletaune: Budbringeren
9. Joachim Trier: Oslo, 31. oktober, Reprise
10. Pedro Almodovars: Alt om min mor
11. Orson Welles: Citizen Kane
12. Kay P: Så som I himmelen

I det kommende år håper jeg at hodet mitt og jeg kan bli venner.
Slik vi en gang var.
Derfor ønsker jeg meg bøker. Og filmer.
Som en invitasjon. Og et håp.
Kanskje klarer jeg etterhvert å lese dem, også.

Ps: Flere og mer turrelaterte ønsker ligger ute på min andre blogg Syk pike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar