tirsdag 3. januar 2012

Den skumle damen














Jeg fikk kun en bok til jul dette året.
Og det var til alt overmål en førjulsgave.
Denne ene boken var imidlertid helt unik.
Det finnes kun en av den i hele verden.
Og for meg er også forfatteren helt unik.
Forfatteren er Min sønn på 7 år.

Omslaget er grønt.
Forsideillustrasjonen viser to stirrende øyne.
Forfater: Min sønn.
Tittel: Den skumle damen.

Boken handler om en gutt som ligger i sengen sin.
Det er kveld og han skal sove.
Plutselig hører han en lyd.
Han ser to store øyne som stirrer på ham fra døråpningen.
Det er Den skumle damen!
Han blir redd (naturlig nok...).

Den skumle damen er kun to stirrende øyne. Og armer.
I den ene hånden holder hun en kniv.

Historien ender etterhvert opp i kjelleren.
Gutten er på vei ned trappen.
Han er utstyrt med sverd.
Møtet med gutten og sverdet i kjelleren blir den skumle damens endelikt...

Dette er en billedbok. Bildene er meget virkningsfulle.
Den skumle damen er virkelig skummel.
Og den lille gutten er virkelig redd.
Og veldig, veldig modig!

Mamma gir terningkast 6;-)

Som en digresjon skal nevnes at jeg for tiden følger et Skriveverksted.
Til neste gang skal vi skrive en historie, hvor stikkordet er Spøkelse...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar