tirsdag 3. januar 2012

Rhapsody in Blue

















Min Mann og jeg har planer.
Vi har opptil flere planer.
Det er lenge siden vi har kunnet planlegge noe som helst.
Det er moro å kunne planlegge litt.

Vår første plan er Nyttårskonsert.
George Gerswin: Rhapsody in Blue.
I følge Min Mann har vi vært på Klassisk Nyttårskonsert tidligere.
For flerfoldige år siden.
Sammen med mine foreldre.
Det er totalt slettet fra min hukommelse...

For klassiske konserter er per definisjon for middelaldrende mennesker.
I tillegg har de noe besteborgelig over seg.
Besteborgelighet tar vi avstand fra.
Men faktum er at jeg i stadig større grad får sans for klassisk musikk.
I tillegg til vakker natur.
Og mat lagd fra bunnen av.
(Og da mener jeg virkelig fra bunnen av, ved at en jeger leverer en elg på døra).
Stillhet og ro liker jeg ekstra godt.

Så er jeg vel i ferd med å bli voksen?
Da får vi tro at denne konserten setter mer varige spor i hjernebarken.
Hvis helsa holder...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar